De vakantieplannen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van manon wijermars - WaarBenJij.nu De vakantieplannen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van manon wijermars - WaarBenJij.nu

De vakantieplannen!

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg manon

10 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ik wil jullie nog even op de hoogte brengen van de plannen voor onze vakantie. We vertrekken nu vrijdag ’s ochtends vroeg en komen volgende vrijdag weer thuis. Dat betekent dat jullie vanaf nu tot volgende week vrijdag in ieder geval via internet niks van mij zullen horen. Morgen middag gaan we onze laptop bij Martijn stallen om te zorgen dat er niet veel waardevols te vinden is in ons huis.

We hebben al een beetje een schema gemaakt met de route die we willen gaan volgen en de dingen die we willen zien.
Dag 1:
Van Port-Elizabeth rijden we of naar Mthatha of naar Port st. Johns een beetje afhankelijk van hoe lang we op 1 dag gaan rijden. Deze dag zal vooral in het teken staan van km. maken.

Dag 2:
Op de tweede dag willen we Durban bereiken. En een kijkje nemen in deze grote stad die schijnbaar weer leuke marktjes te bieden heeft, en ook zijn invloeden uit de Indische cultuur kent.

Dag 3:
Deze dag willen we de Valley of 100 Hills gaan bekijken en naar het PheZulu Safaripark.

Dag 4:
Deze dag zullen we als het goed is aankomen in Pietermaritzburg.

Dag 5:
Op dag 5 krijgen we het druk want dan komen we in een gebied waar veel mooie dingen te bezichtigen zijn. We zijn dan in de omgeving van Drakensbergen. Hier is het Royal Natal park en het Amphi Theater. Dit schijnt allemaal erg mooie natuur te zijn.

Dag 6:
Op deze dag zullen we een bezoek brengen aan Bloemfontein. Wat hier de toeristische attracties van zijn weet ik nog niet precies. Maar zoals ik inmiddels wel gemerkt heb is overal heel veel te zien en te doen.

Dag 7:
Op deze dag zullen we weer aankomen terug in Port-Elizabeth en zal het pakken van mijn koffers beginnen.

Voor de scherpe mensen onder ons hebben we dus inderdaad 1 dag over, voor het geval we ergens graag langer willen blijven of voor andere onvoorziene omstandigheden.

Wij gaan vanavond nog even voor de laatste keer cocktails drinken bij het Newscafé. En ik laat zo snel mogelijk weer wat van mezelf horen. Maar nu even lekker vakantie. (ben ik echt aan toe na dat relaxte leventje hier)

  • 10 Juni 2009 - 17:59

    Sander:

    Hoi Manon,

    Heel veel plezier op je weekje vakantie. Ik zat vorige week nog in Torba/Bodrum te Turkije.

    Liefs Sander

  • 10 Juni 2009 - 19:54

    Miriam:

    Lekker genieten je laatste weekje vakantie.
    En dan is het echt aftellen.
    Liefs Maggie en Miriam

  • 11 Juni 2009 - 09:22

    Rian:

    Ha die Manon! Ja het wordt aftellen geblazen. Nog een paar weekjes Afrika en dan verder met het grote avontuur hier op De May. Daar zal vast ook weer veel te beleven vallen. Maar ik geef je groot gelijk dat je nu eerst nog even vakantie gaat houden daar. Daar ben je echt aan toe volgens mij,want zoveel heb je daar nog niet gezien of gedaan [ahum]. Nee hoor, geniet er lekker van.Nu ben je daar en kan het nog!. Groetjes van Rian en we zien je wel weer als je terug bent. Of horen in ieder geval!

  • 11 Juni 2009 - 14:25

    Jan:

    hey schat zie je bijna weer nog veel plezier daar fijne vakantie je hebt het verdiend groetjes xjes knuffel jan

  • 13 Juni 2009 - 22:16

    Ellie:

    Hey Manon,en weer een beetje bijgekomen in je vacantie zodat je de megetrip huiswaarts weer aankunt,dit is het laatste berichtje in afrika van mij en ik vond het best leuk (zullen we hier verder gaan)dat ik het zal gaan missen,maarja volgende week zie ik je weer als het goed is en ik wens je dan ook een voorspoedige reis huiswaarts.Doei doei de Buufies.

  • 17 Juni 2009 - 20:58

    Mamarian:

    Hoe Ek Voel

    As ek jou net kon vertel
    as ek jou net kon laat sien
    sou ek n skilder opdrag gee
    om n prent vir jou te maak
    en as hy eindelik klaarmaak
    as hy sy meesterstuk voltooi

    As ek jou net kon laat sien
    as ek jou net kon laat lees
    sou ek n faksmasjien gaan huur
    en gedigte vir jou stuur
    en as jy anderkant dit kry
    as jy dit uithaal en jy kyk

    As ek jou net kon laat lees
    as ek jou net kon laat hoor
    sou ek n koor na jou toe stuur
    n serenade in die laatnaguur
    en as jy wakker word een aand
    en jou vensters staan wyd oop
    sou jy weet, jy sou weet
    as jy teen die tyd nog vergeet
    Goeie reis lieve schat!
    Ik ben blij dat het bijna zover is!!!
    Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2009

Laatste berichtje!!!!!!

19 Juni 2009

Roadtrip!

10 Juni 2009

De vakantieplannen!

08 Juni 2009

spetter spetter spater

03 Juni 2009

Capetown baby!
manon

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 33633

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 23 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: