Laatste berichtje!!!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van manon wijermars - WaarBenJij.nu Laatste berichtje!!!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van manon wijermars - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje!!!!!!

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg manon

26 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hier ben ik dan voor de laatste keer, en wel vanuit Nederland.
Mijn tijd in Zuid-Afrika was een tijd die ik nooit zal vergeten. In 5 maanden heb ik zoveel gezien, gevoeld, meegemaakt en geleerd. Naar mijn idee heb ik er alles uitgehaald wat er in zat en ik heb de meeste tijd alleen maar genoten. Ook de dieptepunten waren af en toe aanwezig maar met mensen die me steunden vanuit Nederland heb ik het allemaal gered.
De dingen die ik geleerd heb zijn:
- Hoe rustig Afrikanen het ook hebben, ze hebben het altijd druk.
- Wij Nederlanders hebben de klok, Afrikanen hebben de tijd.
- De liefde van Afrikanen gaat absoluut door de maag.
- Hoe weinig de mensen in Afrika ook hebben ze zijn bijna altijd vrolijk. Hier kunnen wij zeker wat van leren.
- Je hoeft elkaar in Afrika niet te kennen om een uitgebreide begroeting te geven en te ontvangen.
- Hunters en Savanna zijn erg lekker, maar het echte verschil proef ik nog steeds niet.
- Ook in Afrika kan het heel erg koud zijn.
- Hoe arm de mensen ook zijn, een tv en een mobiele telefoon zijn een must.
- Zeker weten dat we het heel goed hebben in Nederland, al besefte ik dat altijd al wel.

De dingen die ik zal gaan missen:
- Een zwembad in de tuin. Was echt genieten!
- Een hele vriendelijke schoonmaakster.
- Voor extreem weinig geld uit eten kunnen.
- Dat sowieso alles erg goedkoop is.
- Het toch wel heel erg relaxte leventje.
- Heel veel zondagen over de Afrikaanse markt lopen en kwijlen bij alle mooie spulletjes. (ik kom er nu al achter dat er in mijn kamer al geen plek meer is voor al mijn souvenirtjes)
- Het constant vrolijk aangesproken worden door alle Afrikanen.
- Allemaal nieuwe mooie dingen bewonderen en beleven.
- De mooie uitgedoste mensen.
- De schattige zwarte kindjes.
- Alle lieve reacties op mijn site.

Maar wat ik in Afrika heel erg gemist heb is mijn echte thuis, de lieve mensen die ik nu eindelijk weer kan zien, en waarvan ik er veel al eerder zag dan verwacht. Dinsdag avond was er namelijk een heuse surpriseparty voor mij geregeld! Helemaal geweldig!!!!

Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes op mijn site! Dat heeft mij heel erg geholpen en toverde bij mij iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht.

Heeeeeeeeeeeeeeel veel lieve groetjes ,
Manon

  • 26 Juni 2009 - 09:37

    M Anon:

    Lieve Manon,
    bedankt voor de leuke reisverhalen en de foto's.Wij zijn blij dat
    je van jouw Afrikaans
    verblijk hebt genoten en
    veel geleerd.Gelukkig dat
    je heelhuids bent thuisgekomen.We spreken en zien je.
    Liefs.
    Ma en Pa Jansen.

  • 26 Juni 2009 - 11:03

    Maggie:

    Tot maandag op de koffie

    Liefs

  • 26 Juni 2009 - 20:06

    Joke V:

    Hallo Manon, Wat leuk dat je deze week plots in O'hout was. Jammer dat ik in gesprek was, maar we zien elkaar ongetwijfeld later weer. Dank voor je mooie reisverhalen en fotoos. Op die manier liet je mij (en anderen) ook weer in Afrika vertoeven. Goed hoor dat je dit avontuur bent aangegaan. Koester je ervaringen maar lekker; ze zijn heel speciaal. groetjes en tot later. Joke Verbraak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2009

Laatste berichtje!!!!!!

19 Juni 2009

Roadtrip!

10 Juni 2009

De vakantieplannen!

08 Juni 2009

spetter spetter spater

03 Juni 2009

Capetown baby!
manon

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1335
Totaal aantal bezoekers 33635

Voorgaande reizen:

25 Januari 2009 - 23 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: